grillat är godast

påskafton spenderades ute i Sebjörnarp med Elin, Jarmo, Molly, Annie, Viktor och Roger.
killarna bjöd på trerätters, huvudrätten fick vi kl. 22 - det var nära ett litet sammanbrott hos oss tjejer då tror jag.
det som var bra sen var att maten var fantastiskt god!
vitlöksbröd och avocadosallad till förrätt.
ribs, fläskfilé och potatisgratäng till huvudrätt.
hackad daim, glass, kola och chokladsås och jordgubbar till efterrätt.
elin och jarmo hade fixat femkamp också, väldigt trevligt! tack för detta =)
på dagen körde jag, annie, tessan och amanda beachvolley - skitkul.
igår gick/sprang jag och Annie ut till Sebjörnarp för att hämta deras bil, blev en 7 kilometer typ!
sen var det beachvolley igen med annie, linn och lisa.
det är så härligt ute så man vill aldrig gå in!
men hem, till affären och storhandla, baka morotskaka och förbereda kvällens grillning med annie, viktor och antti och roger såklart!!
det blev supergott igen =)
potatis, morötter och rödbetor i ugn med smulad fetaost över, grillad kyckling och grillat vitlöksbröd och SÅKLART halloumi!
kvällen avslutades med morotskaka som var god.
vill dock ha tips på hur man får sin glasyr fluffig.
jag smälte mitt smör vilket jag tror man ska hoppa över...

ciao









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0