beachpremiär med amanda

i fredags var sista dagen hos syster med familj.
jag hann med att shoppa en del =) vilket jag inte skulle innan new york men men..
köpte en klääning för 70 kr. till nästa bröllop, ett linne för 52,50 som var soft, träningsbyxor på nike-outleten, nagellack och vit fransk manikyr-penna, shorts till roger så han inte behöver ha vita ben till under knäna nästa sommar. present till en nykommen bebis me!
sen storhandling på ÖB, jag gillar Gekås mycket bättre och det är dessutom billigare men fick med en hel del välbehövligt och en liten överraskning till kidsen!
vi lekte lite och åt mat sen for jag hemåt. fy så tråkigt det är att köra bil..gillar bättre att sitta jämte för då kan man sova.

igår var det då dags för min och amandas beachdebut. tylösand bar det av till och vädret var fantastiskt.
vi gick rätt smärtsamt genom vår grupp och tappade bara ett set mot de som var förstarankade.
tack alla fans =) haha
sen var det åttondelsfinal mot tessan och hennes kompis malin, vi vann med 2-0 och då var det dags för en kvartsfinal mot elitseriekollegorna, gabrielle och magda i engelholm..de vann Enkelt med 2-0..med lite mer beachrutin och betydligt bättre koll på vinden som helt plötsligt överraskade oss så vann dem helt rättvist.
de hade nog vunnit även utan vind men jag och amanda var inte allt för bra på att behärska den och blev lite kinkiga och trötta..haha men vi får nog vara nöjda med en topp-åtta placering bland 29 lag iaf =)
på kvällen blev det en kebabtallrik och sen var det kompisar här, alla festade utom jag som var helt slut.
idag är mina ben HELT förstörda. imorgon har vi första träningen med laget, hej träningsvärk.

nu ska jag äta "frukost" sen i eftermiddag bär det av till kusinbarnets café i Kullhult med vänner, mysigt!

kommer en massa bilder här också..från olika tillfällen!

           


Kommentarer
Postat av: carola

Att komma bland de 8 bästa är ju helt suveränt!!! Svampletarna fick inte med sig så mycket hem igår men de hade haft kul iaf. Du glömde din vita blus/tunika. Jag tar med den till mor o far till helgen.

Hoppas ni hade det bra i Kullhult! Vilka var med? Fick du mysa med Alfred ngt? Kram storasyster

2010-08-08 @ 22:19:52
Postat av: johanna

tack syster! ska ni dit i helgen?? vi var åtta stycken plus ett barn =) kompisar till oss! träffade på marie och kenneth och barnen också! mysigt. nää jag missade Alfred =( Kram

2010-08-09 @ 16:49:20
URL: http://larssonjohanna.blogg.se/
Postat av: Tora

Åh kul Johanna! Du borde spela mer ju, en chans är ju inget! Hih kul skrivit och kul med träningsvärken :) Ses vi i Halmstad? kommer nog dit ändå på lördagen och kollar och är med på banketten!

2010-08-10 @ 17:51:04
URL: http://teamtoracamilla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0