kalasgott

Just nu står detta i ugnen och väntar på att ätas upp!
det var ett muffinsrecept men jag hällde det i en långpanna, mycket smidigare
hoppas det blir bra nu bara!!
Nu ska jag gå och göra fudgen som ska vara på!!

Snart är det OTH och därefter Gossip Girl, halleluja vilken kväll!

Kärleksmuffins med Mjölkchokladfudge

· 5 Ägg

· 4 dl Strösocker 

· 1 msk Vaniljsocker

· 4 ½ dl Vetemjöl

· ½ dl O´boypulver

· 2 msk Kakao

· 1 msk Bakpulver

· 1 krm Salt

· 2 dl Vatten

· 300g smält Smör


Gör så här
1.
Vispa ägg och socker fluffigt.
2. Sikta i de torra ingredienserna och vänd varsamt ned dem i smeten.
3. Rör i vattnet och det smälta smöret.
4. Fördela smeten i muffinsformar (helst nedsatta i muffinsplåt). (långpanna provar jag)
5. Grädda i mitten av ugnen i 200°c, ca 12-15 min.


Mjölkchokladfudge

· 50g Smör

· 2 dl Vispgrädde

· 1 dl Ljus Sirap

· 2 msk Strösocker

· 1 krm Salt

· 200g hackad Marabou Mjölkchoklad


Gör så här
1.
Smält smöret.
2. Tillsätt grädde, sirap, socker och salt.
3. Låt kolan sjuda på svag värme tills den tjocknat och blivit
gyllenbrun i färgen, ca 20 min. Rör om då och då.
4. Häll kolan över den hackade chokladen,
rör tills den smält och glazen är slät.
5. Bred fudgen ovanpå de avsvalnade muffinsarna och dekorera genast.
Förvara svalt.


* Receptet på själva muffinsen är i grunden baserat på
Leila Lindholms recept på Kärleksmums.
Dock har jag och lillasystern ändrat en del efter vårat tycke och
sötsliskiga smak, vilket gjorde att de blev hur smarriga som helst!!


Bild: Jennie / Kalasgott

Kommentarer
Postat av: bella

blev dom bra????

2009-05-17 @ 18:53:22
URL: http://isabellheinikoski.blogg.se/
Postat av: Carola

Åh, du måste berätta om det funkade bra i långpannan. I så fall får det bli fredagens bakprojekt med barnen, när Martin åker och jobbar.

2009-05-18 @ 12:47:07
URL: http://lindbladsfemma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0