bloggtorka

Jag börjar tröttna på de här lediga dagarna...
Dålig blogguppdatering på många, även storbloggarna!
Sanna Schultz ska vi då inte tala om, var har du tagit vägen?

Igår hade vi besök av vänner med en 12 veckors bebis =) mysigt
Vi käkade grönpepparbiff som är rogges special.
Jag hade även bakat morotskaka som jag funderar på att smaka på nu.
Jag tänkte även baka daimcookies om jag orkar åka till affären..det är så konstiga ingredienser i så det har jag inte hemma!

Dajmcookies

ca 40st

INGREDIENSER

  • 250gr smör
  • 1 dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1,5 dl farinsocker
  • 2 ägg
  • ca 5 dl vetemjöl, eller väg det 280gr
  • 2 tsk bakpulver
  • 2-3 påsar med dajm, alt krossa 5 vanliga dubbeldajm

      

  • GÖR SÅ HÄR

  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Blanda smör, strösocker, vaniljsocker och farinsocker till en luftig smet.
  • Tillsätt äggen och rör ordentligt.
  • Mjöl & bakpulver blandas och rörs i smeten.
  • Häll i dajmen och rör om.
  • Klicka ut smeten på en plåt, ca 3 i rad och "pingisboll" stora klickar. In i ugnen ca 12-15 minuter.
  • Lycka till!! Och njuuuut!!


  • http://www.perlan.org/
    där hittade jag receptet, tack för det!

    orkar jag?!

    Imorgon drar jag och tessan till K-holm och hejar på våra småtjejer och på EVS.
    Sover även över. Ska bli roligt!!!


    Kommentarer
    Postat av: mikaela

    funderar på att följa med upp, frågan är hur jag ska komma hem :P

    2009-01-04 @ 15:12:46
    Postat av: emma

    vilken bloggerska du har blivit:)

    tack för de fantastiskt goda kakorna, Guld-fika!!

    2009-01-08 @ 14:36:10

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0