osäkerhet

Jag blev SÅ irriterad idag när jag var på Apoteket.
Okej att det verkar som att de som bestämmer har bestämt att apotekarna ska försöka sälja lite mer menman behöver ju inte överdriva.

Jag köpte skoskavsplåster, 1 förpackning med 5 st. för 51,5...på tok för dyrt tycker jag.
Tanten i kassan säger: Såg du att det var 2 för 89kr???
Jaha sa jag,det ska jag nog inte ha.
Är du säker på det säger tanten, det kostar ju 103 kr. i vanliga fall!
Det har jag inte råd med nu säger jag...sommaren är snart slut ändå så jag behöver inte såna så länge till.
Tanten säger: Nä men det är ju långt till utgångsdatum, ända till 2011.
Jaja OK, säger jag...det räcker med 1 paket.
Ja säger Tanten, jag bara berättar ju att det var ett erbjudande..
Dessutom tog det henne ett par minuter när hon skulle förklara mellanskillnaden på 14 kr.

Varför fortsätta tjata om detta?!!!
Jag tycker sånt visar på osäkerhet när hon under ett "långt" utdraget tjatigt samtal försöker övertala mig och när jag tackat nej så ska hon hålla på att ursäkta sig.
Jag tror inte direkt hon behöver pracka på folk saker. Hon har nog inte provision direkt.

Gaaah, galen.

Nu ska jag städa å feja och fixa naglar och laga mat och förebereda.
Imorgon är det Årets fest. Ska bli så kul.
Bror min med vän ska ha 30-årsparty. GALEJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0