du fattas oss

Min faster K försvann från oss i onsdags, det känns otroligt tomt och jobbigt.
Hon har fått vara stark hela livet och varje dag, tror jag, var en utmaning!
Efter sig lämnade hon sin man, två barn och fyra barnbarn. Mina tankar går till dem.
Ingenting kommer någonsin att bli sig likt igen. Hon betydde så mycket.
Nu växer en massa minnen från min barndom upp. Jag minns hur jag älskade att få åka med i hennes rullstol och ímponerades av kvinnan som kunde sy på sin symaskin och köra sin bil fastän hon bara hade ett ben..efter ett tag tog dem även hennes andra ben. Hon har ändå alltid fortsatt att kämpa och rå om sin familj.
Jag minns inte receptet på dina chokladbollar som jag älskade...jag vet bara att du brukade ha ägg i dem!
Du var en fantastisk kvinna.
Du lämnar ett stort tomrum.

Änglar, finns dem?
I så fall är du den finaste av änglar.


Kommentarer
Postat av: Marie

Vackra ord! =)

2008-03-22 @ 19:05:42
URL: http://sweetmary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0